Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Μελισσοκομικές Καταστροφές… τι σας φταίνε τα μελίσσια



 Έχω γράψει αρκετά πράγματα για τα μελίσσια, τόσο εδώ όσο και αλλού, αλλά για εδώ το θέματα είναι τόσο για γέλιο όσο και ως κίνητρο να ανοίξουν τα μάτια τους όσοι πραγματικά θέλουν.

Υπάρχουν πλέον κίνδυνοι για τα μελίσσια παντού, στην φύση αλλά και στo internet, ναι στο internet. Κάποιοι, που ελπίζω τουλάχιστον να έχουν μελίσσια, κάνανε μια σύνδεση με το internet και αποκτήσανε 15 λεπτά δημοσιότητας μέσω ενός blog και θεωρούνε τον εαυτό τους ως διαχυτές της μελισσοκομικής γνώσης. Τους διαβάζουν και οι νέοι και εκ ορισμού άσχετοι και γίνετε το έλα να δεις. Μόνο fan club που δεν υπάρχει. Τώρα εμένα δεν με νοιάζει, να πάνε να κάνουν ότι θέλουν… ίσα ίσα υλικό μου δίνουν να κάνω το χόμπι μου… να αναρτώ κείμενα και να γελάμε. Γιατί το γέλιο είναι υγεία.

Αλλά να που λυπάμαι τα μελισσάκια, όχι τους ιδιοκτήτες. Για να έχεις μελίσσια ο πρώτος κανόνας είναι να τα σέβεσαι (δικά μου λόγια, δικός μου κανόνας). Με τα όσα διαβάζω σε blog και χαρακτηρίζω πολλά ως πέρα για πέρα ανεύθυνη πληροφόρηση αντιλαμβάνομαι ότι οι άνθρωποι αυτοί όχι μόνο δεν γνωρίζουν από μελίσσια αλλά και δεν τα σέβονται.

Για να βγάλεις προς τα έξω μελισσοκομικές πληροφορίες ο πρώτος κανόνας είναι πρέπει να κατέχεις την γνώση (δικά μου λόγια, δικός μου κανόνας). Όχι απλά να έχεις διαβάσει και να γνωρίζεις. Αλλά να κατέχεις την γνώση για όλα όσα θα αναφερθείς και εμπλέκονται στο θέμα σου. Αλλιώς είναι λόγια του καφενέ για να περνάει η ώρα και να γελάμε, όχι για να τα παίρνουμε σοβαρά. Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα… ότι οι άνθρωποι αυτοί νομίζουν, μάλλον πιστεύουν με όλο τους το είναι ότι όσα γράφουν είναι σωστά. Μέγα λάθος. Είναι εγωιστές και δεν παραδέχονται ότι κάνουν κακό με τα όσα γράφουν. Κάνουν κακό στα μελίσσια γιατί όλοι οι άλλοι που τσιγκουνεύονται να αγοράσουν ένα βιβλίο (που το έχει γράψει κάποιος πραγματικά γνώστης του αντικειμένου) εφαρμόζουν την κάθε σαχλαμάρα.

Διαβάζω τις σαχλαμάρες όχι μία φορά αλλά πολλές μια και κάνουν και επαναληπτικές αναρτήσεις. Και ναι τα διαβάζω για διαφόρους λόγους που θα ξεφύγουμε από το θέμα μας εάν το αναλύσω τώρα. Και εσείς αν θέλετε ας τα διαβάζετε, σας συμβουλεύω όμως να επιλέγετε τι θα κάνετε αφού μελετήσετε το θέμα σας καλά. Όταν διαβάζω σχόλια σε κάτι που είναι 100% λάθος του τύπου “ευχαριστούμε που μας βοηθάς… θα το εφαρμόσω αμέσως” γνωρίζω ότι μόλις γράφτηκε game over σε κάποια μελισσάκια. Και όπως έγραψα τα μελίσσια τα έχω μεγάλη αδυναμία όχι τους ιδιοκτήτες τους.

Άλλοι επιμένουν ότι η βλακεία που έχουν γράψει είναι σωστή… γιατί το λένε και άλλοι βλάκες. Αυτοί είναι κάτι σαν μαγνήτες. Αρκεί να δεις πόσοι σχολίασαν θετικά για να καταλάβεις ποιοι ανήκουν στο club τους. Ένας άλλος δικός μου μαθηματικός κανόνας αυτή την φορά, δικά μου λόγια, είναι ότι πολλοί βλάκες που λένε την ίδια βλακεία δεν μας κάνει μια σωστή βλακεία… δεν αθροίζετε η βλακεία, δυστυχώς εάν αφεθεί η βλακεία ελεύθερη πολλαπλασιάζονται οι βλάκες.

Με αφορμή διάφορες αναρτήσεις θέτω κάποιες "μελισσοκομικές" ερωτήσεις:

1. Για την DIY τροφή “καραμέλας” υπάρχουν αποτελέσματα πειραμάτων που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Μελισσοκομική Επιθεώρηση που την καθιστούν επικίνδυνη για τα μελίσσια. 

Ο ιδιοκτήτης blog που την προτείνει έκανε δικά του παρόμοια πειράματα; 

Θεωρεί ακίνδυνη την τροφή του ή όποιος την κάνει χρήση “φέρει και την ευθύνη”;

2. Στα blog που αναφέρονται στις τροφές του εμπορείου ως επικίνδυνες... 

Τι στοιχεία έχουν να μας παρουσιάσουν για τις τροφές που γράφουν; Έχουν αποτελέσματα από έρευνες και δεν τα αναρτούν;

3. Σε πολλά blog γράφουν ότι εάν κάνεις αυτό ή εκείνο θα δεις θεαματικές αυξήσεις στην παραγωγή σου. Τεκμηριωμένα δεδομένα δεν έχω δει στις ίδιες ή άλλες αναρτήσεις των blog αυτών.

Όσα γράφουν είναι εικασίες; 

Οι ίδιοι έχουν εφαρμόσει τις μεθόδους που προτείνουν;

4. Διάφορα σκευάσματα αναρτούνται ως “θαυματουργά” για τα μελίσσια.  

Όσα γράφουν είναι εικασίες; Τι στοιχεία έχουν να μας παρουσιάσουν για αυτά από δημοσιευμένες έρευνες;

Link σε επιστημονική βιβλιογραφία γιατί δεν παρέχουν;


Με αφορμή τα σκευάσματα να θυμίσω την Aloe vera, ένα φυτό με πολλές θετικές ιδιότητες αλλά χωρίς να έχει επιδείξει κάτι στην μελισσοκομία. Κάποιοι για να πουλήσουν, για να βγάλουν λεφτά, και τι δεν λέγανε και λένε. Για μένα ας βρουν κορόιδα, ας τους ξετινάξουν… τα μελίσσια όμως τι τους φταίνε; 

Ένα άλλο προϊόν που προσπαθεί να μπει στα μελίσσια είναι οι "Effective Microorganisms ® Ενεργοί Μικροοργανισμοί". Στα φυτά υπάρχουν ενδείξεις ότι κάνουν κάτι καλο… στα μελίσσια όμως; Δεν έχω δει καμία δημοσιευμένη ερευνητική εργασία για το προϊόν αυτό σε σχέση με τα μελίσσια. 
Υπάρχει ένα κείμενο όμως στα Ελληνικά για τους Ε.Μ. που το υπογράφει ο κ. Λευτέρης Παναγιωτάκης από την Κρήτη http://energimikroorganismi.blogspot.gr/2012/09/blog-post.html


που εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί  προωθητικό (αρκεί να δείτε ποιες είναι οι σελίδες που το αναρτούν). Ο εδώ bloger http://meli-lithaion.blogspot.gr/2012/07/blog-post_12.html έσπευσε να ευλογήσει τον εαυτό του με ένα όμορφο “μπράβο μου”. Αγαπητέ Μήτσο δεν θέλει τόσο ανοιχτό μυαλό που γράφεις. Αναρωτήθηκες ποτέ σου τι σχέση έχει ο κ. Λευτέρης Παναγιωτάκης με την μελισσοκομία; Ως ιδιότητα επικαλείται αυτή του “Χημικός - Οινολόγος”. Για ψάξτω λίγο… και μια που θα το ψάχνεις δες και τι σχέση έχει με την κα. Παναγιωτάκη που πουλάει Ενεργούς Μικροοργανισμούς στο κατάστημα της στην Κρήτη
αλλά και διαφημίζετε στο Μελισσοκομικό Βήμα. Θα περιμένω να διαβάσω τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας σου στο blog σου.

 

9 σχόλια:

  1. πετάει ο γάιδαρος...
    πετάει και κάνει και κολοτουμπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σωστα τα λες φιλε μου αλλα ποιος σε ακουει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορεί κάποιοι να αποσκοπούν στο να αποκτήσουν 15 λεπτά δημοσιότητας,εσύ προφανώς αποσκοπείς στο χρήμα,αφοού μπαίνοντας κάποιος στο site σου τρώει κατευθείαν τη διαφήμιση(adfly).Δυστυχώς εγώ προσωπικά δεν μπορώ να πάρω στα σοβαρά τις απόψεις σου και τις κριτικές σου.Μάθε πρώτα ορθογραφία("ψάξτω","εμπορείου" κλπ.) και μετά μπες σε πιο βαθειά νερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. άσε ρε φίλε .... ο μελισσοκοσμος σας ενοχλεί πάρα πολύ βλέπω!!!!!! Εγω εφτιαξα απο την καραμελα και την εδωσα σε 10 μελισσια εδω και 3 μηνες και ειναι μια χαρα τα μελισσια!!!!!!! Κομπλεξαρες που εχει ο αυτος ο τοπος... γιαυτο παμε καταδιαολου! ρε αντε ουστ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βάλε και μια διαφήμιση για μελισσοτροφές ρε καραγκιόζη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να απαντησω λιγο, αν και δεν θα επρεπε.
    Σε οτι με αφορα η καραμελα που εγραψα στον MELISSOCOSMO ειναι δοκιμασμενη απο μενα στα μελισσια μου, αλλα και απο εκατονταδες πλεον που εφαρμωσαν την συνταγη με απολυτη επιτυχια.
    Ασφαλως μελετη δεν υπαρχει, καθως δεν ειμαι ερευνητης, κι ετυχως που δεν ειμαι δηλαδη γιατι τοτε θα ειχα και υψηλες κουμπαριες και υποχρεωσεις...
    Το οτι το Μελισσοκομικο Βημα διαφημιζει τσαρλατανους, απ οσο θυμαμαι εγω μονο το φωναξα με κεφαλαια γραμματα και πεσατε ολοι οι συναδελφοι bloger κι εσυ πρωτος να με φατε.
    Χαιρομαι τωρα που με δικαιωνεις.
    ΜΜΜ τι αλλο να πω.
    Οτι θα συνεχισω να ριχνω τα βελη σε αυτους που κανουν αλαξωκαρεκλιες... Ξερεις εσυ τι εννοω, θα αλαξω τα φωτα στους ψευτοκαθηγητες... ολοι ξερετε ποιους εννοω, θα ξεπουπουλιασω τον κουμπαρο, και θα φτιαξω ενα σωρο νεα αρθρα την ανοιξη που θα προκαλεσουν περισοτερο θορυβο και απο την καραμελα.
    Τελος να σου δωσω και την ειδηση επειδη σε αγαπαω ο MELISSOCOSMOS σχεδιαζει τετοιες καινοτομιες που θα τον κοιτουν με κυαλια και τα δυο περιοδικα μαζι, οχι οτι και τωρα δεν το κανουν, αλλα γενικα κουβεντιαζουμε και σχεδιαζουμε την μετεξελιξη που θα ειναι πολυ δυνατη...

    Την ευχη σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ blogger Melissocosmos

    Σας απαντώ επειδή πρέπει, όχι για αντιπαράθεση, αλλά γιατί σας τιμά που μπήκατε στον κόπο να γράψετε και να παρουσιάσετε τις θέσεις και απόψεις σας εδώ.

    Νομίζω ότι έχετε καταλάβει πολύ καλά τι εννοώ εγώ και αρκετοί άλλοι που έχουμε τοποθετηθεί όσο αφορά την DIY τροφή. Δεν κινδυνολογώ και εύχομαι όλοι όσοι την κάνουν χρήση, και εσάς, να μην πάθουν ποτέ κάτι τα μελίσσια σας που να έχει ως αίτιο την τροφή. Υπάρχουν όμως δημοσιευμένες έρευνες για το τι κακό κάνει μια τροφή με αυξημένο HMF στη μέλισσα, έρευνες κυρίως στις ΗΠΑ που ταρακούνησαν τους εκεί μελισσοκόμους.

    Το ότι σχολιάσθηκε η δικιά σας συνταγή φυσικά δεν σημαίνει ότι όλες οι άλλες του εμπορίου είναι 100% κατάλληλες.

    Από όσα γράφετε εδώ, συμπεραίνω ότι θεωρείτε ακίνδυνη την DIY τροφή καραμέλα, με την συνταγή και τις οδηγίες που δημοσιεύσατε στο blog σας. Παρακαλώ διορθώστε με εάν κατάλαβα λάθος.

    Αναμένω, και φαντάζομαι πολλοί ακόμα που διαβάζουν τα μελισσοκομικά blog, τα νέα σας άρθρα και ειλικρινά εύχομαι η μετεξέλιξη που προγραμματίζετε για το blog σας να ανταποκριθεί στο πνεύμα που το φαντάζεστε.

    Μπορεί εδώ εγώ να κάνω σάτιρα, για κάποιους γράφω σαχλαμάρες, αλλά δεν έχω σκοπό να προσβάλω στην συνέχεια κάποιο άτομο που τοποθετείτε επώνυμα σε ανάρτηση μου, όσο και εάν τον έχω σατιρίσει… και εσένα τέκνο μου σου έχω σύρει πολλά… τι να κάνω με εμπνέουν τα γραπτά σου!!!

    Την ευχή μου και καλή μελισσοκομική χρονιά να έχεις Βασίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το ξερω οτι σε εμπνεουν το εχω διαπυστωσει...
    Ναι ακριβως αυτο, θεωρω οτι αν η καραμελα γινει συμφωνα με τις οδηγιες που δινω, οτι δεν θα υπαρξει προβλημα στα μελισσια.
    Αν ξεφυγουν απο τις οδηγιες τοτε δεν φταιω εγω.
    Αλλωστε οτι τροφη κι αν φτιαξεις αν δεν τηρησεις τις αναλογιες και τις οδηγιες τοτε θα εχεις προβλημα.
    Την ευχη σου και παλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγνώμη που αργω τοσο να σας γραψω ΑΛΛΑ περιμενα τρία χρονια δοκιμων στην καραμελα και σας πληροφορω οτι είναι αριστη και εκτός απο αυτο βοηθάει τρομερά στην νοζεμιαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ που με γράφεις... την ευχή μου νάχεις!!!

‘‘παρακαλώ πολύ όχι αισχρόλογα, σχόλια με βρισιές θα διαγράφονται, ευχαριστώ‘‘